14 Nisan 2013 Pazar

Fistikli Irmik Helvasi


Dostlar bir araya gelince,muhabbet koyulasinca,efkar dagitmak isteyince,cayin yani bos kalinca,
bir dost aramizdan ayrilinca,arkadasin cani tatli aserince,iftar vakti yaklasinca,kandil gunu gelince
vel hasil-i kelam bildik bir tat araninca hep akla irmik helvasi gelir.Ben daha once benzer bir tarif
eklemistim.Esimde cok sevdigi icin birden fazla tarifi evde yapiyorum.Bu tarifte onlardan biri ve benim
en sevdigim.Yarim saat icinde hazirlanan bir tarif.Hic akliniza takmayin cat kapi gelen misafiri yada
birden tutan tatli krizinizi.Iste size hem basit hemde enfes bir tarif.yapin ve afiyetle goturun.:)

MALZEMELER
1,5 su bardagi irmik
150 gr margarin
1 kucuk cay bardagi siviyag(Yagi az isterseniz azaltabilirsiniz)
1,5 su bardagi seker
1 su bardagi sut
1,5 su bardagi su
3 yemek kasigi fistik

Bir kucuk tencerede su ve sekeri kaynatin,kaynayinca ocaktan alin
Cukur bir tavada yaglari eritin
Uzerine fistik ve irmigi alin istediginiz rengi alana kadar karistirarak kavurun.
Rengi kahverengiye donunce ocagi en kisik ayarina getirip karistirarak serbetini ilave edin.
Bu islem sirasinda karistirirsaniz hem etrafa cok dagilmaz hemde irmikler homojen dagilir
Son olarak sutunu ilave edin ve suyunu cekene kadar aralarda karistirarak kisik ateste pisirin.
Suyunu cekince 5-10 dk dinlendirin ister kasik kasik ister bir kaseye basip sekillendirerek
servis yapin.Ben sutlu turk kahvesiyle birikte cok seviyorum.Sizde nasil dilerseniz,
AFIYET OLSUN.

Hiç yorum yok: