13 Ocak 2013 Pazar

Ekmek makinesinda ekmek tarifi




Her ekmek makinesi ve her programa gore farklilik arz etsede normal bir
ekmek tarifi vermek istiyorum.Ben ekmek yapimini kendimce uc puf noktadaya
gore yapiyorum;birincisi yumusak bir hamur,ikincisi yeterli sure mayalanmasi ve
ucuncusu uygun isida pisirmek.Benim makinem yatay dikdortgen hazneli ve cift pedalli
ayrica ekstra pisirme(bake)ayari var.Ben genelde once yogurtup sonra kendi suremde
pisiriyorum cunku hazir programlarda bazen hamur tam mayalanmayinca cok yogun
ve sert olabiliyor.Bunlari sunun icin paylasiyorum benim makinemde yaptigimi sizde bir
kalip kullanip firinda yapabilirsiniz.

4 su bardagi un
1,5 su bardagi ilik su
1 yemek kasigi instant maya
1 tatli kasigi seker
1 cay kasigi tuz

Yumusak yani cok az ele yapisacak kivamda bir hamur yogurun.
eger pisirme programli bir makineniz varsa makinenin haznesinde
hamuru iki saat uzerine hafif su surerek mayalanmasini bekleyin
Mayalninca yani yogurulmus hamurun miktari iki katina yukselince
bake ayarinda(pisirme programinda) yakasik 1,5 saatte usttu kizarana kadar
pisirin.Eger makineniz yoksa zeminine hafif un eleyerek bir kalip icinde
hamuru mayalayin,mayalaninca yaklasik 200 derecede kizarana kadar
pisirin.Pisince 5-10 dk kaliptan cikarmadan bekletin sonra kaliptan
cikarin. Bir tel uzerine aLin yada benim yaptigim gibi ocagin demirleri
uzerinde ustu acik sekilde iyice iliyana kadar bekletin sonra bir beze
sarip pOsete alin.AFIYET OLSUN

Hiç yorum yok: