8 Ocak 2013 Salı

Buharda havuclu brokoli salatasi



Elinizde suzgecli bir tencereniz varsa yada metal bir suzgeciniz tencerenizin
uzerinde duzgunce durabiliyorsa isiniz kolay.Vitaminlerinizi suya kaptirmadan saglikli
bir salata yapabilirsiniz.Cunku biz iki yerde hata yapiyoruz hem salatalari cok
kucuk dograyip vitaminlerini azaltiyoruz birde bazi sert sebzeleri suda hasliyip
suyunu bir guzel suzduruyoruz.Ve galiba bize artik sebze posasi kaliyor.Artik
bir cok sebzeninde dogal olmayan islemlere tabi tutuldugunuda dusunursek
mutfakta birkac farkli adim atmanin zamanidir diye dusunuyorum.Iste bu sebebten
ben mumkun oldukca buharda sebzelerimi haslamaya calisiyorum.Ve daha lezzetli
oldugunu dusunuyorum.

MALZEMELER
1 kilo kadar brokoli
3-4 adet havuc
1 limonun suyu
1 yemek kasigi nar eksisi
4-5 yemek kasigi zeytinyagi
tuz

Havuclari yikayip dis zarini ince soyun buyuk kupler seklinde dograyin
Brokolileri yikayip kalin sap kisimlarini temizleyip iri parcalara bolun
Tencerenin suzgec kismina once havuclari ustune brokolileri koyun
1-2 su bardagi suyu tencerenin icine koyun uzerine suzgeci yerlestirin
kapagini kapatip orta ateste yaklasik 20 dk buharda haslayin
Hasladiktan sonra renginin canli olmasi icin uzerine soguk bir bardak su gezdirin
Servis tabagina alin
Limon,yag ,tuz ve nar eksisini karistirip yavas yavas salatanin her yerine degecek sekilde
ilave edin.afiyet olsun.

Hiç yorum yok: