8 Ekim 2012 Pazartesi

Damla Çikolatalı Kek



Bazen bazı seyleri fotograflamak inanin pisirmekten daha zor
geliyor bana.Daha onceki kek tariflerinden hatirlarsiniz benim yavrularin
tam bir kek canavari odugunu.Ozellikle kucuk, firinin basinda bekliyor.
Resimdende anlasildigi uzere yatik duran dilimin boslugu ben resmini
cekene kadar sabredemeyen kisiler tarafindan yenildi yaniiiiii.
Tabi bu beni cok mutlu ediyor minik gurmelerim onlar benim.

MALZEMELER
4 yumurta
1 su bardagi seker
Yarim su bardagi sivi yag
Yarim su bardagi sut
1 cay bardagi damla cikolata
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardagi un

Yumurtayi sekerle birlikte kopuklesene kadar cirpin
Uzerine yag ve sutu ilave edip yavas yavas karistirin
Ununu ekleyip karistirin en son olarakta
cikolata ve kabartma tozunu ekleyin.
Yaglanmis kaliba karistirarak kek sivisini dokun.
Onceden isitilmis firinda pisirin
Bu arada her ne kadar klasik olsada kekle alakali su bilgiler
atlanmamali
1.yumurta cirpildiktan sonra diger malzemeler keke yavas ilave edilmeli
ve hafif darbelerle karistirimali
2.un elenerek katilmali ve cok un konulmamali
Unun fazlasi keki sertlestirir yani akici kivamda olmali
3.Ilk yarim saat firin asla acilmamali
4.hafif sogumadan kaliptan cikarmak zordur kek kirilabiir biraz beklenmeli.

Hiç yorum yok: